[Epitesz-barkacs] menetes szar falba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Okt. 31., P, 12:58:24 CET

vajk fekete wrote:

> volt mar ez tema, de homalyosak az emlekeim
>
> fel kell tegyek egy csomo mindent a falra. pl lampakat, meg
> esocsatorna levezetot tarto bilincset.
>
> utobbi az aktualis. vettem olyan bilincset, ami m8 menetre
> feltekerheto.

Kellemes feladat. Mi a fal anyaga a hungarocell alatt?

> jol gondolom, hogy megfelelo muanyagtiplibe siman be fog menni es
> kesz?

Igen, van olyan tipli biztos, de ha rám hallgatsz, olyan tiplit
választasz, ami jó hosszú. Vannak ilyenek. Ha meg nem lenne (meglepne),
akkor is több tiplit egymás után célszerű rakni úgy, hogy át tudjon menni
az orsó rajta.

A lámpánál más megoldás is lehetséges, az kis terhelés: marha hosszú
vékony csavarokat is lehet kapni szintén jó hosszú, hozzá való tiplikkel,
és olyasmi süllyesztett fejjel, ami a lámpához véletlenül pont jó is.

(Nagyobb terheléseknél én ilyesmiket művelnék a legutóbbi tapasztalatom
alapján: fúrok a falba egy méretesebb lyukat egy cső számára, a cső vége
be van fenekelve hegesztéssel egy darab vastagabb lemezzel, hogy
befogadjon egy alkalmas menetet, a csövet meg purhabbal beragasztani a
lyukba. A próbacsövet a mészkőből azóta se tudtam kiszedni. :-) Most ott
tartok, hogy leflexelem, és ráhegesztek valamit, ami lehetővé teszi, hogy
ott eljárkáljak. Ez eddig nehezített volt.)