[Epitesz-barkacs] HĹ?szigetelĂ©s

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 1., H, 12:05:54 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> jó sok évvel ezelőtt  láttam én is valamelyik cikkben, hogy 20 vastag
> polisztirol volt,

Tehát ez a csigalépcső köré épült 30m3-es tartályt? Picivel több, mint 4
méter magas, 3 méter átmérő ennyi kb, ennek a felülete kb 54 m2. Ha a
legjobb hungarocellel van szigetelve 20 centi vastagon, az
0,035*54/,2=9,45W/fok. Ha 50 fokkal melegebb vizet tárolnak benne, mint a
környezet, akkor 470W körüli hőleadása van.

Ez nem olyan rossz télen, tavasszal, ősszel, mert fűtésre vagy éppen elég
vagy nem elég, de nyáron emiatt elég sokat kell működtetni a klímát.
Persze lehet, hogy ügyesen meg lehet választani a hővel való feltöltés
időpontját. Úgyse fér bele olyan rém sok, kb 6300MJ, az összejöhet
szerencsés esetben a nyár végén, ősszel is vákuumcsöves napkollektorral.

> amikor a magyar csak 2-3-max4 cm hungarocellel hőszigetelt, és a
> fagyasztó- láda fala is csak 10 cm

A ház hőszigetelése más tészta. Nem érdemes 20-50 centivel hőszigetelni,
mert vannak másfajta veszteségek, amik simán leamortizálják a nagy
erőfeszítéseket. A hűtőgépeknél hasonló az ábra, nyitogatás és hasonlók
miatt sokat nem ér, ha sokkal jobban van hőszigetelve. A hűtőgépeket amúgy
poliuretánnak hőszigetelik, az picit jobb, mint a legjobb hungarocell,
valami 0,03 vagy az alatti hővezetése van. Ez 3 m2 esetén (nem pici láda)
0,9W/fokot jelent, +22-20foknál ez 42 fok különbség, az 38W. Nem probléma
neki. Persze lehetne éppenséggel 10W is, kisebb lenne a villanyszámla. (A
38W-nak is kb tizenvalahány watt felel meg áramban).