[Epitesz-barkacs] kutfuras

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 1., H, 14:14:25 CEST

vajk fekete wrote:

> Viszont kezenfekvo lenne ebbe az uj pincebe furni kutat. Ami kut igy
> aztan kb 4m-re lenne a regi haz alapjatol, es 1m-re a pincefaltol. A

Ugye ez tényleg fúrt kút lenne, tehát nem ásott, kútgyűrűkkel?
Szerintem, ha elég mélyre lefúrsz, és valahogy biztosítható, hogy a víz
nem az alap közeli részeket járja át, hanem messzebbről jön, és mélyebben,
akkor nem nagyon hiszem, hogy gond lehet. Ha nem drága a kút, és
nekikezdesz kihordani belőle a vizet, kiderül, hogy mennyi hordalék jön
vele. Ha úgy látod, hogy állandóan jön a hordalék, sosem akar elállni,
akkor neked kell elállnod a kút használatától, mert gőzöd sincs, honnan
jön a hordalék. Ha viszont pár m3 után szépen kitisztul, és a kihordott
hordalék pár vödörnyi, akkor nem kell vele problémálkodni. (Szerintem).

Ha fűtésre kell, akkor odébb valahol egy másik, kevésbé mély kutat is
fúrhatsz, és ott visszaereszted a lehült vizet, az meg körbejár, és a
környező talajból, meg a máshonnan is odaáramló vízzel összejőve fel fogja
hordani a hőt, és nem lesz talajvízvesztés sem. Tehát nem biztos, hogy a
csatornába kéne kiereszteni a lehült vizet. Bár az se biztos, hogy rossz.
Próba cseresznye. Nézni kell a kútban a vízszint változását. Én lefúrnék
vagy 10m mélyre legalább.

(Ja, és utána eladod a kondenzációs kazánodat, meg mindent, ami ezzel
összefügg, mert tutira meglesz a 4-es COP, és az már messze jobb a jelen
gázviszonyoknál is a gázfűtésnél is, lakossági áramnál is! :-) )