[Epitesz-barkacs] fókuszált (nap)fény továbbvezetése

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 1., H, 14:08:45 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.01. 12:35:41 +2h-kor írta:

> Ez rendben, de azt nem próbáltad ki, hogy ha a kályhacsõbe bevilágítasz
> egy méteres parabolával úgy, hogy egy másik tükörrel próbálod
> párhuzamosítani a fényt, akkor mi van. Ez az, ami nem fog menni. Lehet,
> hogy rajzolok, hogy érthetõbb legyen, csak nem most. :-)

vajk periszkópjával kapcsolatban írtam, hogy akkor a fekete csõ között is lemegy a
párhuzamos fénysugár

> Amúgy lehet kapni tükrös jó vékony koracél lemezt, és ha nekem kéne
> viszonylag nagyobb átmérõjû csövet összehoznom, nincs kizárva, hogy
> ilyeneket vennék, és körbehajtanám kézzel, valami módszerrel megkötném,

szerintem 2mx1m-es táblából kb bõ 150-es csövet 2 db-ot (összesen 4m :-) )

bármelyik bádogos géppel meg lehet hajtani, ahol 1/2 óra használati díjért
használni engednék

pl. Üllõi - Királyhágó (Béke tér, XVIII ker) környékén lemezhajlítót használati díjért
(pár évvel ezelõtt letárgyaltam, biztos hogy csõhajlító gép is létezhet, akkor az
nem izgatott, annak nem néztem utána )