[Epitesz-barkacs] kutfuras

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 1., H, 21:53:34 CEST

vajk fekete  <halaloszto at yahoo.co.uk> 2008.09.01. 19:17:11-kor írta:

> hat en ugy gondoltam, hogy meg nincs meg az a pince, es akkor lenne
> megcsinalva, amikor meg nincs teteje :-)

akkor be kell szerezni az alábbiakat, és a hofi által is összefoglalt vízdíj is követni fogja:

http://www.vizkutfurok.hu/KutfurasiTajekoztato.html
részlet:

1. KUTAK ENGEDÉLYEZTETÉSE

A vízgazdálkodással, ezen belül a kutak engedélyeztetésével kapcsolatos hatósági jogköröket az 1995. évi LVII.tv. 27-29. § és a 72/1996. (V.22.) kormányrendelet (mód: 10/2000. (II.2.), 2005/2001 (X.26), 340/ 2004 (XII.22) kormányrendeletek) szabályozzák.

1.1 A vízgazdálkodással kapcsolatos helyi önkormányzati a hatósági jogkört elsőfokon az önkormányzatok jegyzője, másodfokon az illetékes közigazgatási hivatal vezetője gyakorolja.
A jegyző önálló hatáskörben engedélyezi olyan ásott, fúrt kút létesítését, használatba vételét és megszüntetését, amely a kérelmező házi vízigényét szolgálja, és annak mértéke nem haladja meg az 500 m3/év vízmennyiséget.
A kút kizárólag talajvízre telepíthető. Parti szűrésű, karszt- vagy rétegvíz igénybe vételére történő kút telepítése vízjogi engedély köteles.