[Epitesz-barkacs] mennyit kell keringetni?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 7., V, 11:25:30 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> hát ez a kJ/kg nem tudta kimosni belőlem a  kcal/kg -ot, pedig már

Belőlem sem, csak kiegészítettem ezzel az 1kcal=4,2kJ összefüggéssel. :-)

> vagy 25 éve megy ez a juole (kcal helyett) , pascal (atm helyett) ,
> hát öregszem :-(

Mindannyian, sőt, a fiatalok relatíve gyorsabban öregszenek. (évente az
öregedés relatíve: 1/életkor :-) )

A pascalnak az a nagy előnye, hogy ha pl van egy térfogatáramod, amihez
egy nyomás tartozik, és a térfogatáramot m3/s-ben számolod, a nyomást meg
pascalban (N/m2), akkor a szorzatuk direkt adja a teljesítményt W-ban,
tehát Nm/s=J/s=W. Erre pl a szivattyúszámításaidnál szükség lehet.

Érdemes ezekre áttérni, ha nem akar az ember mindenféle hülye
váltószámokat megjegyezni.