[Epitesz-barkacs] szétszedéses kültéri?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 7., V, 12:18:46 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.07. 11:17:09 +2h-kor írta:

> [...]
> legolcsóbb, legegyszerűbb megoldás. Itt mindig a melegvíznek van
> prioritása. De ez amúgy is evidens szokott lenni, gáz rendszerekben is. Pl
> ha egy kéménybe van kötve egy cirkó meg egy gázbojler, akkor a kettő közé
> való egy szerkezet, ami a gázbojler begyújtása idejére kizárja a cirkót.
> (Már nem emléxem, mi volt ez, talán a vízrendszerbe volt rakva valami
> áramlásérzékelős kapcsoló...)
>
> De egy kombi kazán esetén is el tudom képzelni, hogy a hmv előállításnak
> ott is prioritása van.

> Hát igen, ez a szalma hőszigetelésű ház lesz az szerintem.

valami ilyesmi lesz :-) pénzügyi okokból :-(

> Igen, ez kérdés. Adottság: már megvan a klíma meg a csövek, a hozzá való
> szerszámok. A bojler nemtom, megvan-e, de jó lenne, ha meglenne, és elé
> csak egy kisebb bojlert kéne rakni, ami csak előfűtene, tehát a nagy
> bojlerben akár még villanyfűtés is lehetne alacsonyabb hőfokra állítva,

igen, a 12 literes minitartály lesz az előfűtő

> mint ami a kisebb bojlerből jön, és éjszakai áramra kötve. A rendszer

sajnos nincs éjszakai, műanyagdobozosra kellene átalakítani, oszlopról
kábelcsere, óracsere, és akkor már a kerítésbeépítés, ahhoz meg
pl. betongyámos új faoszlop,  akkor meg már a 3 fázis is érdemes volna,
akkor meg az amperenkénti 3ezer Ft hozzájárulás, műa doboz így már 80e,
szóval kb 300e Ft   lenne helyből

> előnye, hogy a hmv harmadakkora áramköltségen állítódna elő, és ezt akár
> éjszakai áramra vetítve is lehetne számolni.
>
> Azt nem tudom, hogy van-e gáz, de az már világos számomra, hogy már a

gáz nincs

> jelen árak mellett is egy 3 feletti cop esetén egál van a gáz és a nappali
> áramról hajtott klímás fűtés között. Ha még éjszakai is az áram, meg a gáz
> ár növekedését is nézzük, akkor biztosan olcsóbban fog kijönni a fűtés is,
> mint gázzal. (Ha még a kéményes macerát is vesszük, meg az elég drága

hát az nem lesz :-)

> gázkészülék és gázcsövezés árának a megtakarítását is, akkor érthető a
> választás, ha szűkösek az anyagiak, ami így van, mert több levélből ez
> derül ki.)

igen, ez van :-(

> Kérdés az épület nagysága, és hogy elég-e a fűtés majd. Nekem úgy tűnik
> több számolásból, hogy erre reális esély van, ha nem valami böszme nagy

1 szobában egy 600Wattos olajradiátor, nagyobb mínuszban  900Wattos állásban
túléltük a hatósági kéménymegszüntetést, ami természetesen karácsonyra volt időzítve :-(

úgyhogy "élesben volt" kipróbálva :-(

az lesz :-)