[Epitesz-barkacs] Fw: akkus csavarhúzón a fúróhegy embléma?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 7., V, 15:04:59 CEST

magus3 wrote:

> kérdés1:  az 1 - 15 fokozat mennyire biztos, hogy 1 Nm - 15 Nm -nek
> felel meg?

Nem annak felel meg, ezek csak számozások.

> kérdés2:  a racsnis darálástól, vagy a fix erő melletti lefulladástól
> romlik jobban?

A motor rész jól bírja a lefulladást, de az aksik nem.

Alapvető, hogy meg kell tanulni valahogy, hogy az akkus fúró-csavarozó
milyen gyorsan forog üresjárásban, és rögtön észrevenni, ha ez lecsökken.
Van ugyanis sok aksi benne sorban, és akkor csökken hallhatóan az
üresjárati fordulatszám, ha ezek közül már az egyik úgy lemerült, hogy a
fesze is lenullázódik áram hatására.

Ha ezt nem sikerül észrevenni, vagy igen, viszont "demégeztaháromcsavart
benyomom" módon van használva, akkor ez a lemerült aksi átpolarizálódik,
tehát gyorsan tönkremegy.

Hasonló nem annyira lemerült állapotban is megtörténhet, ha az egész gép
van lefullasztva. Ezért ezt kerülni kéne. Persze óhatatlanul megtörténik,
de ne legyen hosszú idejű sosem. És egy-egy ilyen után meg kell nézni
üresben, hogy nem lett-e lassúbb. Ha igen, akkor meló abbahagy, aksi
csere, a lemerültet tölteni kell.

A töltést a saját töltőjével (ami gagyibb gépeknél szintén gagyi)
időzítővel szoktam csinálni. Ezzel az egyszerű, időkapcsolós digit
konnektorral. Ha túl van töltve, az se jó. 5 órát adtak meg, beállítom 5
órára, és nem lesz ottfelejtve, de fel lesz töltve.