[Epitesz-barkacs] Fw: szétszedéses kültéri?

magus3 maguspr at freestart.hu
2008. Sze. 7., V, 16:18:29 CEST

közbeszúrtam a válaszokat

-----Original Message-----
From: szepygab at gmail.com <szepygab at gmail.com>
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja <epitesz at lists.javaforum.hu>
Date: 2008. szeptember 7. 15:42
Subject: Re: [Epitesz-barkacs]szétszedéses kültéri?

On 7 Sep 2008 at 8:47, Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> nekem 100e + barkács   kontra   1milka
Nem ezt kell összevetni, hanem a 100 eFt-t a megtakarítható
energiaszámlával. Akkor tudsz várható megtérülést számolni.

**********
ez szebben hangzik :-), akkor akár 1 év is lehet a megtérülés :-)

komolyra fordítva:

a 600Wattos olajradiátor majdnem 24 órán át ment, teljes árú nappali
árammal, :-(
ne tudd meg :-(

ehhez hasonlítva a 100e Ft-os  bekerülést, máris jobban néz ki a "jövőképem"
**********
Persze nem szabad megfeledkezni az amortizációról sem. Egy
villanybojler alig igényel karbantartást és az élettartama sok
évtized (nekem üzemel 40 éves bojlerem is, amit minden télen le
lesz ürítve, vagyis éri belülrő levegő is). Egy klímának a
kompresszora 15-20 évnél biztos nem bírja tovább. Mennyibe is fog
kerülni a javítása?

***********
ha 3 év alatt megtérül, akkor 15 év múlva a spliet simán lecserélném
***********
Ne érts félre, szívem csücske - lenne - az alternatív energiák

*********
én sem véletlenül hagytam el eddig az egészet, de most az
"aszály és a muszáj" esete forog fent, nem is foglak félreérteni
*********
használata, de jelenleg még messze vannak a gazdaságostól. Ma még
inkább elkötelezettségi alapon, vagy van rá pénzem, hogy
hobbyzzak alapon terjedgetnek.
Szomorúan tanulságos Róbert, saját házán végzett, mérési sorozata
a biosolar.hu-n.

mondjuk csak 5 percig néztem 1 alkalommal,
de egy kicsit rossz eredménynek nézem
annak nagyobbnak kellene kijönni
Ennek ellenére és is olyan rendszert építek, ami alkalmas akáűr
napenergia, akár talajhő fogadására, de most egy kondenzációs
cirkó fogja ellátni.