[Epitesz-barkacs] mérőellenállás kompresszor elé

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2008. Sze. 9., K, 09:50:06 CEST

Mágus Bérprogram Demo írta:
> kérdés1)
>
> ha ezt az ellenállást sorbakötöm a kompresszorral, az ohmos rész alapján, vagy
> a cosfi-s alapján  adódik ki a kapocsfeszültség az ellemálláson?

Az ellenálláson a kapocsfeszültség fázisban lesz az árammal, de nem lesz
fázisban a hálózati feszültséggel, az egész rendszer (motor +
ellenállat) eredő fi-jével lesz eltolódva.

> --------
> kérdés2)
>
> ohmikus esetben kb 1,6Voltra gondoltam, de ez eléggé határesetnek néz ki,
> 1,6V / 3,13A = 0.51 ohm  1,6V * 3,13A = 5W
>
> egy kisebb motortúlterhelés esetén ez az ellenállás  megsérülne?

Az időtartamtól, és az ellenállás hőtehetetlenségétől függ. Segíthet a
dolgon, ha hűtőbordát teszel rá.

> -------
> kérdés3)
>
> az ellenálláson a hálózati váltófesz lenne.
>
> egy LM393N komparátorhoz (gondolom) illene ezt egyenirányítani, galvanikusan elválasztani, stb
>
> galvanikus elválasztás gyanánt létezik-e olyan "trafó", ami pl. 3V/3V ????

Szerintem lehet kapni 1:1 áttételű leválasztó transzofrmátorokat.

> most jut eszembe, a LOMEX-nél van 230/6V és 2x 2,4V is van rajta
> itt a 2 szekunder ágat lehetne galvanikus elválasztásnak, a 230Voltos rész legfeljebb
> használat nélküli lenne

Itt vigyázz a 220-as oldalra, mert ott meg is jelenik az a feszültség.
Szigeteld le erősen, valamint arra is figyelj, hogy a 2x2,4 V kivezetsé
ne csak megcsapolás legyen, tehát a két tekercsrész tényleg galvanikusan
el legyen egymástól választva, különben annyit ér elválasztás ügyileg,
mint a pusztába kiáltott szó.