[Epitesz-barkacs] mérőellenállás kompresszor elé

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 9., K, 16:49:58 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a pillanatpáka  kb 75Wattos, és a kb 1V a szekunder 1menetsen,
> szóval így akár 75A is lehet :-)

Hát ez az! Lehet, hogy 3A körül már nem olyan jó, mert lehet, hogy még
rövidzárban is (amikor a primer van kvázi rövidre zárva) elég nagy
mágnesezőáram jön létre, ami összemérhető azzal az árammal, amit mérni
akars. De ki kéne próbálni. Úgy lehet, hogy sorbakötöd valami kisáramú
fogyasztóval (pl 40...100W-os izzó), miközben a primerét rövidre zárod egy
ellenállással, és megméred az áfolyó áramot a műszereddel, aztán a lezáró
ellenállás feszültségét is megméred, és kiszámítod, hogy ez megfelel-e a
traffancs áttételének. Ezt persze szintén üresjárásban kéne megmérni, nem
úgy, hogy rajta van a pákahegynek megfelelő drót.

> sőt a hegesztőtrafó áramát is tudom akkor mérni :-)

Azt simán. És minden olyan áramot, ami nem kicsi, ami előfordul a
háztartásban. :-)