[Epitesz-barkacs] Muszer, szeleromu

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 9., K, 23:35:15 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> én sok évvel ezelőtt egy cekászból csináltam egy hődrótos ketyerét,
> amire egy 100 centis mutatót raktam, a cekász  kb10 cm-nél
> lett  rögzítve  :-) és egy banánhüvelyben volt a tengely :-)

Atyaisten! Miért használtál ekkora méreteket? :)

Tegnap közelről megnéztem egy szélerőművet. El vagyok azóta is képedve,
mekkorák a méretei. Odaálltam az autóval, és csináltam távolról képet, meg
sokfélét, hogy össze lehessen mérni vele. Majd megpróbálom a méreteket így
lecsekkolni. Leléptem kb a három mutatóját :) szóval a lapátokat, kb 60
lépés egy lapát hossza.
Szélcsend éppen nem volt, de ami volt, azt szélnek nem nevezném, tán még
szellőnek se nagyon. Na de odafenn mégis volt valami, mert kb 6
másodpercenként tett meg egy teljes fordulatot, a lapátok vége láthatóan
picit meghajlott a szélnyomástól, és rendesen suhogtak a lapátok. Na ez
nem is csoda, mert ha mondjuk 70 centiseket léptem (lehet, hogy
nagyobbakat), akkor a sugár kb 42m, a kerület 260m körüli, azaz több, mint
40m/s sebességgel mehetett a lapátok vége. Tehát - ha el nem számoltam
vagy mértem valamit - ez több, mint 140km/h.

Mi lehet nagy szélben?