[Epitesz-barkacs] Muszer, szeleromu

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 10., Sze, 00:19:20 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.09. 23:35:15 +2h-kor írta:

> Atyaisten! Miért használtál ekkora méreteket? :)

40 60 100 wattos lámpával bekalibráltam, de fél wattos lépés kellett,
és így jött ki, hogy kb1mm-esre kijöjjön a fél wattos lépésköz

> Tegnap közelről megnéztem egy szélerőművet. El vagyok azóta is képedve,
> mekkorák a méretei. Odaálltam az autóval, és csináltam távolról képet, meg
> sokfélét, hogy össze lehessen mérni vele. Majd megpróbálom a méreteket így
> lecsekkolni. Leléptem kb a három mutatóját :) szóval a lapátokat, kb 60
> lépés egy lapát hossza.

500wattoshoz is kb másfél méteres lapát kell

ha 200literes olajoshordóból csinálsz függőleges tengelyűt, ott is 1m sugár kell
500Watthoz,  az 1 MW-hoz iszonyat kell

> Szélcsend éppen nem volt, de ami volt, azt szélnek nem nevezném, tán még
> szellőnek se nagyon. Na de odafenn mégis volt valami, mert kb 6
> másodpercenként tett meg egy teljes fordulatot, a lapátok vége láthatóan
> picit meghajlott a szélnyomástól, és rendesen suhogtak a lapátok. Na ez
> nem is csoda, mert ha mondjuk 70 centiseket léptem (lehet, hogy
> nagyobbakat), akkor a sugár kb 42m, a kerület 260m körüli, azaz több, mint
> 40m/s sebességgel mehetett a lapátok vége. Tehát - ha el nem számoltam
> vagy mértem valamit - ez több, mint 140km/h.
>
> Mi lehet nagy szélben?

bizonyos szélsebességnél kifordulnak a szél elől