[Epitesz-barkacs] klíma feltöltés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 10., Sze, 17:29:29 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> beltéri felé megy a forró nafta
>
> a kompresszor után: kézzel alig bírom a rézcsövet  kb 60celsius

Stimmel, ilyennek kell lennie.

> a hidegvíz után langyosat fújdogál,  kézzel 20-30 celsius a rézcsőnél
>
> a víz hőfokváltozása a víztartály tetejénél
>
> 16:25 -kor  25celsius
> 16:30     26
> 16:32      27
> 1634       28
> 16:42      34   ekkor már a beltérihez is 34celsius körül megy
>                          a rézcső is a hidegebb szaft oldalon, ekkor
> a meleg szaft csövét
>                        MÁR ALIG BÍRTAM MEGÉRINTENI

Ez jó, mert ezek szerint okos a szerkezet, és nem kapcsol ki
hibajelzéssel.

> viszont hollandiknál meghúzási gondok is lehettek, mert nagyon picit
> gyöngyözött
> a szaft 1-2 hollandinál :-( ,  forró állapotban ráhúzva kisebb lett

Mi lehet elrontva? Ezeknek úgy kell lenniük meghúzva, hogy az anyag
teljesen körbe biztosan meg tudjon folyni, tehát a peremezett rézcső. Ez
csak kulccsal megy jól, fogóval nem. Hol ereszt? Ha a legkisebb mértékben
is ereszt, akkor tutira el fog tűnni a nafta teljes egészében!

A meghúzásnál az van, hogy ahogy tekered, ugye egyre nagyobb meghúzási
nyomaték kell neki. Odáig kell fokozni a nyomatékot, hogy már ne nőjön,
ekkor van a megfolyás, és ekkor még mondjuk 20 fokot tekerni rajta, hogy
jól szétkenődjön a két sárgaréz felület között a vörösréz csőperem anyaga.

Ezt lehet érzékelni, nem kell hozzá nyomatékkulcs!