[Epitesz-barkacs] Fw: Zsaluzas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 11., Cs, 17:27:25 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> meg kell süvegelni a természetet, mert  továbbra is a víz az úr

Így is fel lehet fogni. Én inkább úgy fogom fel, hogy akármit csinál az
ember, a természeti környezet adottságait muszáj figyelembe venni. A patak
egy "vízgenerátor" :-), tehát adott a térfogatáram, nem lehet
eltorlaszolni. Ezt ki is használják pár helyen, pl Zalában a Vadása tó is
úgy jött létre, hogy az egyik lejtős völgyben építettek egy gátat, persze
úgy, hogy azért legyen továbbmenési lehetősége a víznek. Így egy egész
szép tó jött létre, egyik partja szinte az erdő szélén van, aminek
állandóan frissül a vize.

(Így utólag belegondoltam, hogy amikor ifjabb koromban ott fürödtünk, mi
lett volna, ha a gát ledől, és az a rengeteg víz lezúdul... )