[Epitesz-barkacs] kb hány % túlterhelést bír folyamatosan?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 11., Cs, 17:33:22 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> Józsi írta korábban, hogy a mai kompresszorokban van hőkapcsoló
> feladatot ellátó valami (gondolom a tekercsbelsejében valahol)

Lehet, hogy ez van benne, de lehet, hogy sima motorvédő kapcsoló, nem
ismerem annyira. A motorvédő kapcsoló nem a tekercs hőmérsékletét
érzékeli, hanem egy bimetallos szerkezet, amiben a bimetall-t fűti a
rátekert ellenállassal az azon átfolyó motoráram. Ennek a tulajdonságait
lövik be úgy, hogy kb a motor melegedésének megfelelően kapcsoljon.

> ha létezik összefüggés a kompresszor tekercsének
> melegedése és az Amper között, akkor egy 230V 720W-os kompresszornál
> (kb 3,2A) hány ampernél szakítsam meg a tápellátást,
> hogy a tekercs hőkapcsolóját ne kelljen vészfeladatra használni?

Nem hinném, hogy erre neked sokat kéne gondolnod. A szerkezet normál
körülmények között (fűtés nem kánikulában pl) sosem fog úgy túlmelegedni,
hogy lekapcsoljon. De ez a szerkezet, ami benne van, nem olyan szar, hogy
1-2 lekapcsolás tönkretegye.

De ha még most (ha még jön olyan hőség) ki akarod próbálni, hogy mekkora
áramnál is jön ez létre, mérd az áramot, és így figyeld meg egyszer, hogy
mekkoránál kapcsol le, ettől még nem megy tönkre. Utána a saját
áramkorlátot ez alá belövöd... (bár szerintem fölösleges ezzel görcsölni).