[Epitesz-barkacs] eresz-teto-folia

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 12., P, 11:47:26 CEST

Hofferek Attila wrote:

> De, erről van szó, egy itteni kőművestől kaptam kölcsön, aki a járdát
> betonozta.

Akkor már ketten mondjátok, hogy ez volna az. És ezt vakológépnek hívták?

Szerintem ezt arra találták ki, hogy a bevakolt, sima falú házra azt a
fröcskölős, érdes színt felvigyék. Ma már vannak más eljárások is, de ez
volna az, amit régen nem ezzel a géppel csináltak, hanem a festékbe
botseprűt vagy mi a fenét mártottak, amit aztán egy fadarabhoz kellett
csapkodni úgy, hogy a vesszőkről a festék a falon landoljon. Szóval ez a
vesszőből készült seprűszerű kb olyan, mint amivel az utcaseprők is
dolgoznak, csak rövidebb sokkal.

Egy másik színfelviteli mód hasonlít a vakoláshoz vagy gletteléshez, és
amikor megvan a sima felület, akkor valami szöges vagy más effle eszközzel
a kész, már-már megszilárdult felületet összekarcolják jó sűrűn.

Ma mi a módi? Láttam már hungarocellezést, meg ahogy a hálót felragasztják
rá, de a szinezés mindig kimaradt, azt sosem csíptem el. Lehet, hogy csak
egyszerűen elsimítják, és kész?