[Epitesz-barkacs] eresz-teto-folia

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 12., P, 13:42:47 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.12. 13:17:16 +2h-kor írta:

> És még lehet, hogy igaza is volt! Anyag-energia-információ

igen,

1970: csak ezt az átviteltechnikus szót 1970-ben hallottam először,
( akkor még informatika szót nem használták ) egy segédmunkás
szájából 8 feles után egy kocsmában, (ahol érettségi idején
hétvégeken csapos voltam) aki az identitásproblémáját próbálta
így kompenzálni

mindössze 25 évvel később (1994) a komoly identitásproblémák kompenzációs
halmazából tudomány született, amit a mai elmeorvosi tudomány (2005-től)
"mentális betegségek nemzetközi osztályozása" (DSM-IV. TR) néven is ismer

1994: "A tudásbázis nagyrészt a szakértői ismeretet (egy adott szakterületre vonatkoző tudást, tapasztalatot), továbbá a konkrét alkalmazási szituációt jellemző tényadatokat, illetve a következtetési folyamat közbeeső- és végeredményeit találjuk. A tudásbázis építésénél felhasználható tudásábrázolási módszereknek számos változata létezik, de leginkább elterjedtek a szabály alapú rendszerek, amelyek az ismeretet szabályok formájában ábrázolják."[1]

1995: "A tudásbázis a „szakértői rendszer hosszú távú memóriája”, amely a problémakörhöz tartozó kétféle ismerettípust tárol: - tényeket, amelyek bizonyos szituációkat írnak le, - és heurisztikákat, amelyek olyan szabályok, módszerek, amelyek a probléma megoldásánál közvetlenül használhatók."[2]

tehát ma már a mi levelezőlistánk is egy "szakértői rendszer"