[Epitesz-barkacs] autópumpa dugattyúja

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 12., P, 17:12:16 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> autópumpa bőrdugattyút, vagy ezt helyettesítő
> gumidugattyút  (lengéscsillapító javítókészletben?)
> (vagy főfékhenger javítókészletben?)
> keresek

Szerintem ott nem találsz.
Viszont nekem is van egy autópumpám, lábbal kezelendő, és néha fogja
magát, és nem fúj, inkább átszelel a dugattyú mellett, főleg télen.

Megoldás volt: szétszedés után a bőrt jól kihajtogattam, megáztattam
olajos trutyiban és a fémport eltávolítottam így, a hengerét is kimostam,
aztán összeraktam úgy, hogy minél kevésbé legyen összenyomva. Fújás közben
pedig adni kell neki a kakaót rendesen, hogy meglegyen a nyomás, az is
szétfelé nyomja a bőrt. Hát már van vagy 25 éves, de még mindig jó. (Az a
mechanikailag elég stabil bolgár szerkezet, ha jól rémlik. A mai lábpumpák
tizedannyi ideig se bírták, abból is van, de gyenge, mint a lisztharmat.
:-) A dugattyúja is kisebb sokkal.)

Kézipumpa? Hát az is van valahol, de azzal autógumit felfújni hááááát.

De a korábbi biciklis témákra gondolva neked nem biciklikerékre kell? Az
annyiból tök más, hogy oda már komolyabb nyomás kell, nem 2-3 bar, vagy
tévedek? Cserébe töredék térfogat.

Vannak a teljesen kézben tartandó biciklipumpák. Ennél szarabb az lehetne
csak, aminek az egyik felét fülbe kell dugni, egyik kézzel pumpálni, a
másikkal meg a levegőben tartani a biciklit, hogy ráilleszkedjen a pumpára
a kerék.... :-) Na de egy sportembernek kérem ne legyen már ez gond! :-)
Még hogy lerakni a földre, és úgy nyomni két kézzel? Uram bocsá lábbal?
Hova gondolunk már! Nem kell ellustulni kéremszépen! :-)