[Epitesz-barkacs] szivattyú lábszelep

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 14., V, 08:29:30 CEST

On 14 Sep 2008 at 8:01, Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> van egy búvárszivattyú, aminek van egy lábszelepe (ami a nyomóoldali
> részen van gyárilag a búvárszivattyú legmagasabb pontján)
Szerintem ez egy szimpla visszacsapószelep.

> ha ez a lábszelep elromlana (vagy ki lenne szerelve) egy nyílt tartály feltöltése után
> (kikapcsolás után) egészen a kútig "leürítené" a felette levő csöveket?
Még magát a tartályt is, ha csak simán az aljába csatlakozik a
töltőcső, és nem a tetejébe.

> a szivattyú 15m magasra felnyomná a vizet, kb 20 perc alatt feltöltene egy tartályt,
> majd a szivattyú kikapcsolása után ez a 15m magas csőrendszer a kútvíz szintjéig
> visszaürülne (vízveszteség = kb 30m cső x 1collos cső, de minden elektronika nélkül
> fagymentessé tenné)
Ezt Neked kell kiszámolnod, hogy elviseled-e az ezzel járó
többlet energiaigényt, amikor újra fel kell tölteni a csövet.
Mondjuk ennél biztonságosabban fagymentesíteni egy csövet nem
lehet (az gondolom természetes, hogy a csőnek végig lejtenie kell
a kút felé).

> a felszinen kb 15m csövet kellene jól leszigetelve a szabad ég alatt és nincs vízveszteség
Ha biztos mindig leürül, különösebben hőszigetelned sem kell.

> kistejeljesítményű szivattyúval folyamatosan egy jól szigetelt 15-ös rézcsővel mehetne a víz,
> (így milyen vastag hőszigetelés kellene, hogy a 10 celsiusos kútvíz felszini 15 méteres csövön -20 fokban kevés hőt veszítsen?)
Ha ez valami cirkulációs rendszer lenne, én inkább elfelejteném.
Bármilyen okból leáll a keringetés, szétfagyhat a rendszer.

üdv

szepygab