[Epitesz-barkacs] MÉRÉS Klimas futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 16., K, 00:12:48 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> azaz egy lágyvasas kb. 7,5A-t mutatna?

Lehet, de ez az érték marhára nem megbízható, mármint a
teljesítmény-érték. A szerkezet áramot is mér, az nem egyezett a
lakatfogóval mért árammal. Sőt, mivel két lakatfogóm is van, azok sem
egyeznek egymással. :) Azt meg nem csináltam meg, hogy a kissé drágább
true rms műszerrel sorbakössem a klímát.

A cosfi-t meg tudnám mérni szkóppal, de ahhoz is melózni kell. (Áram
nullaátmenet időbeli késését tudnám megmérni a fesz nullaátmenetéhez
képest). Vagy x-y módban ellipszis paramétereket mérhetek. :), de ebből
most nem látom egészen világosan, hogy jön ki a cosfi.

A legpontosabb talán az lenne, ha a feszültségjelet RC-vel késleltetném
annyira, hogy fedésbe hozható legyen az áramjellel, aztán az RC okozta
fázisszöget jól lehet számolni.