[Epitesz-barkacs] MÉRÉS Klimas futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 16., K, 10:06:49 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Az állórész alján a tengelyvég általában egy címkével van
> leragasztva. Ezt leveszed és látod a tengelyvéget.

Természetesen idáig eljutottam. Nem a tengelyvég látható, hanem egy
fémrész belesajtolva a műanyagba (vagy az köré öntve), szóval ez inkább
valami csapágyház féleség lehet. (képek)

> "lerobbantod" róla a forgórészt és lefelé húzod ki a tengelyt,
> hátha akkor könnyebben le tudod gyógyítani róla a gyűrűt.

Ezt volt a másik próbálkozásom, hogy nyomom a ventillátort le róla, mint a
bolond. Érezni lehetett, hogy ez nem adja meg magát, csak töréssel.

A leforgácsolás nem módi. :-) Bár egynél megtehetném, hogy szétgányolom
apróra, hogy megismerjem a szerkezetét, de az a gyanúm, hogy ezeket nem
szétszedhetőre csinálják. Kis érték, biztosan nem éri meg javítani, tehát
ha elromlik, csere és szelektív (veszélyes) hulladék. Tehát bennszülött
alkatrészek betervezése (bepattintásos, besajtolásos módi) használható, és
szerintem használják is.

Amúgy feltűnően jól forognak a lapátok, a mágnes(ek) által megszabott
pozícióba lengésekkel állnak be, szóval golyóscsapágyasnak tűnnek a
szerkezetek. Ezért is foglalkoztat a felhasználhatóságuk.