[Epitesz-barkacs] energiamérleg és hulladékhő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 17., Sze, 21:51:44 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> hát elég rég óta hűvös időjárás van, ennek ellenére "valódi fűtés"
> nélkül
> meg mindig van  18 fok a szobában, tehát "mindössze" hulladékhő
> hasznosul ( néha világítás, a számítógép napi kb 5 óra, 2 ember 2 *
> 100W/h )

Nekem gyanús, hogy ez nem valós a mérleg szempontjából.

> és valamennyi pufferelt hőenergia is lehet még a ház alatt, a
> teljesen fűtetlen helyiségekben is van 15celsius, pedig az
> átlaghőmérséklet kint 10 fok alatt van már sok napja

Asszem a puffer nagyon számít. Ezt el is lehet előre használni, de
evidens, hogy ez nem stabil nyerés, csak elodázás. Akkor érdemes a fűtést
bekapcsolni, amikor az alá megy a hőmérséklet, aminél télen akartok
tartózkodni. tehát, ha télen +18 fokot szerettek, akkor ott kell megfogni,
nem pedig leengedni 15-re, hogy aztán visszafűtsétek 18-ra. Ekkor a
puffert is vissza kell fűteni, itt elvész kb a megtakarítás.

Én bizony nem vacakoltam. Ahogy elkezdtem fázni, bekapcsoltam, és egy
mérséklet 19-20 fok közti értéket belőttem. (Először 20-at, de picit
melegebb lett, aztán lejjebb, és felvettem egy hosszúujjú trikófélét
pluszban.)