[Epitesz-barkacs] kompresszor Watt értéke

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 19., P, 18:19:50 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> Gabitól elhoztam a kompresszoros vízmelegítőt
> sikeresen hazaérkeztünk

Csak nem biciklivel? :)
És bekapcsoltad? Működik? Vagy még fel kell tölteni?

> +10 szobahőmérsékletről 15 óra, cop 2,3
> +20 szobában 11 óra, cop 2,8
> +30 szobában 9óra , cop 3,2

Végülis fura szerkezet, ha az elvét nézzük. A fűtési rendszerre
támaszkodik télen. Tehát nem csak az az energia kerül pénzbe, ami az
elektr. hálózatból jön, hanem az is, amit máshonnan szed be. Így már nem
olyan jó bót.

Vegyünk egy 3-as cop-ot erre is, meg egy hőszivattyús fűtésre is.
Így nézve a vízmelegítés energiájának a harmada 43Ft/kWh, a másik
kétharmadának is a harmada, tehát ha E fűti fel a vizet, akkor
E/3+2E/9=5/9E kerül pénzbe télen. Tehát több, mint a fele.
Én azt hittem, hogy ez is kintről húzza a hőt.
(A gáz se segít ezen, mert az is kb ott van, mint a 3-as COP-ú klíma).

Ergo: jelenleg energetikailag az a két megoldás lehet a legjobb, ha vagy
kintről melegít 3-as coppal, vagy direkt gáz (lehetőleg tartályos)
melegvíz van. (Ha eltekintünk a napkollektortól és efféléktől.)

Vajon mi lenne az ábra, ha valami modernebb gázzal töltenéd fel? Pl amit
vettél: R407C? Lehet, hogy az olajat is ki kell cserélni persze, ezt majd
Moczik Gabi megmondja, ő vágja ezt a témát. Ja, és az automatikáját is meg
lehetne piszkálni, hogy az a 8 fok inkább -18 fok legyen. :-)