[Epitesz-barkacs] Pala

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 20., Szo, 17:20:18 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a veszélyességről annyit, hogy a belülről fémfóliás papírdoboz
> (tejhez, gyümölcslevekhez) stancolási hulladéka súlyosan
> környezetkárosító,

??? Már mitől lenne az? Papírból van egyrészt, ez rohatdul nem
környezetkárosító, másrészt alumíniumból, de az nagyon kis mennyiség, hát
az lebomlik, mert elkorrodál lassan, de biztosan, alumíniumoxid lesz
belőle, ami egy elég stabil anyag. Persze lúgos közegben ez megváltozik.

> a főzéshez használt ízfokozók  nátrium-glutamát például depressziót
> okoz

Vagyis vákuumot a konzervben? :-)
Azt hallottam, hogy a sötétség (télen, a napfény hiánya, a nappal
rövidsége) szintén depressziót okoz. Azért ezt a nátrium glutamát által
okozott depresszióról szóló, bizonyító erejű kutatást elolvasnám!