[Epitesz-barkacs] thermoszelep

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Sze. 22., H, 11:46:33 CEST

On 22 Sep 2008 at 9:33, vajk fekete wrote:
> en inkabb arra mereteznem, hogy aramszunet eseten mi a jobb.
> persze a kazan leall, de lehet nemmindegy hogy ekkor minden csuk, vagy
> minden nyit.
Aram nelkul semmi se megy. Se a kazan, se a hutes, nyaron.
A referencia helyiségben, ahol a kazán "fő" termosztátja van, ott
nincsenek thermofejek, tehát a teljes rendszer semmiképp sem
záródhat el.
Azon töprengem, hogy optimálisan beszabályzott rendszernél, télen
a szelepek alapvetően nyitva vannak, hiszen a
mennyiségszabályzókkal kell az alapbeállítást megcsinálni, a
thermofej inkább csak arra van, hogy megakadályozza a túlfűtést,
ha valami hőtermelőt még bekapcsoltak, vagy besüt a nap.
Nyáron inverz a működése, de szerintem a hűtendő napok száma
kevesebb, mint a fűtendőké - főleg ilyen szeptemberekkel :-(
Ilyen alapon talán az alapból nyitott fej a kedvezőbb.

Azon is gondolkodom, hogy ha egy szobában van 2 kör, nem biztos,
hogy mindekettőt kell zárni. Az egyik zárása elvehet annyi
teljesítményt, hogy a másik önmagában ne fűtsön túl. Ha mégsem
válik be, utólag feltenni egy thermofejet és lepárhuzamosítani
elektromosan a másikkal, 6-8 eFt és fél óra meló :-)

Láttam cégek kínálatában thermofej vezérlő dobozokat. Van rajtuk
N termosztát bemenet és X thermofej kimenet. Isemeri ezeket
Valaki? A dolognak csak akkkor látom értelmét, ha nem csak a
fejeket vezérli, de szól is a kazánnak, hogy ha a nem referencia
helyiségen kívül kér valamelyik hőt. Hogy erre a kazán vezérlése
hogy reagál, és mi lesz a referencia helyiségben, az nem világos.

üdv

szepygab