[Epitesz-barkacs] Pala

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 22., H, 16:21:04 CEST

Acs Gabor wrote:
> Most nézegettem a palazsindelyeket, és eléggé gagyi a megjelenése. A
> sima cserép jobban tetszene, megbízhatóbbnak is tartom, de félek,
> hogy a tetőszerkezet ekkora terhelést nem bír el. Ezeknél a

Az ciki, mert a tetőszerkezetnek nem igazán a cserép elhordása jelenti a
fő terhet, hanem a szélnyomás és a hónyomás. Ha nem nagyon meredek, akár
fél méter vagy még több hó felhalmozódhat, és ha netán még valami ónoseső
is esik rá, még nehezebbé válik. A tetőket ilyesmire kell méretezni, na
meg a szélnyomás se kicsi ám. Szóval nem hinném, hogy ne bírna el
bármelyik normálisan megépített faház teteje akár betoncserepet is.

A stílusbeli esetleges ellentmondásról nincs véleményem.

Azért persze a szerkezetet célszerű megvizsgálni valahogy. Talán még
azelőtt, mielőtt rámész.  :-) (Ha előbb engem küldesz fel, és ezt kibírta,
akkor már neked nem lesz problémád. :-) )