[Epitesz-barkacs] Pala

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 22., H, 16:29:50 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a bramac alá 5x5-ös lécet tesznek, a hagyományos tatai cserép alá meg
> 2,5 x 5 -öst, mert sokkal könnyebb

Azért számít ám az osztás is. Ha rövid a cserép, akkor sűrűn lehet (kell)
lécezni, kisebb teher jut egy lécre. Ha meg a szarufák is távolabb vannak
egymástól, akkor kell a vastagabb lécezés.

Vajon mekkora a súlya per m2 ennek meg annak? Nekem az a gyanúm
(szabványokban vagy ilyesmi helyen meg kellene nézni), hogy hóból akár
3-400 kiló/m2 is összejöhet. Szerintem egyik cserép se adja ennek a
töredékét sem.

(A bramac oldalán kinéztem találomra mingyá a másodikat, aszongya, hogy
4,4 kg/db, és kb 10 db/tetőm2 kell belőle, szóval nincs 50 kiló/m2. Amikor
tetőléceztem régesrégen, akkor egy-egy léc akár középre lépve is kibírt.
Kb 60-70 centi közötti lehet a szarufa osztás, nem emléxem pontosan. Igaz,
hogy akkor még max 90 kiló voltam, vagy inkább könnyebb, de ez akkor is
1m2-re extrapolálva iszonyat súlyt jelenthet, talán fél tonnánál is
többet.)