[Epitesz-barkacs] thermoszelep

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 22., H, 19:27:11 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Nem is világos még, hogy hova helyezzem a referencia
> termosztátot.

Szerintem eléggé mindegy lesz, annyira egyforma hőmérséklet lesz ott
szinte a pincétől a padlásig - hacsaknem valami szándékos eltérést hozol
létre. Innen többféle filozófiát lehet követni.

> Nem tudom, nem számoltam átlagot.

de az építész ezek szerint számolt, mert így jöhetett ki a 9kW. Méghozzá
abból kiindulva, hogy kint farkasordító hideg van, azaz -25 fok orkán
erejű széllel, bent meg +25 fok. :-)

> A falak 0,22.
> Az ablakok 1,2
> A tetőben van 20 cm ásványgyapot, az sem lehet rosszabb 0,25-nél

Sőt, valszleg jobb az sokkal. Ha az egyes felületek nagyságát ismered,
akkor már nem nehéz az átlag hőátbocsátási tényező kiszámítása.

> A talajon fekvő aljzat alatt 8 cm hungarocell lesz.

Eeegen, erről már vitáztunk régebben, hogy szerintem ez nem kell, arra nem
lehet hőáramot generálni, csak átmenetileg, mert olyan, mint egy
kondenzátor, de hát ez van. Az a hátránya, hogy lecsökkented a
hőkapacitást, és nyáron a pince kevésbé lesz hűvös, mint lehetne, és télen
se adja vissza a talaj a benyelt meleget, tehát hamarabb kihül. Pl ha van
benne garázs, akkor az autó ki-beálláskor nagyon számíthat.

> Az épület teljes transzmissziós hővesztesége kb. 9 kW.
> Hőcserélős szellőzéssel nem megy 10 kW fölé. Friss levegős
> szellőzéssel, óránkénti 0,4 légcserét számolva 13 kW fölé menne.

A szellőzés hatását elhiszem, a 9 kW-ot meg majd a gyakorlat megmutatja,
hogy enyhébb időkben még hűteni is kellhet. :-) De legalábbis
szellőztetni, vagy gatyára vetkőzni egy-egy kiadósabb sütés-főzés után.
:-)