[Epitesz-barkacs] BLDC motor kérdés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 26., P, 18:44:13 CEST

> Szerinted ekkora terfogatban ennyi energia mennyi hot fejleszt?
> Ha nem egy repulomodell orraban kapja a huzatot, hogy oldod meg a
> huteset? Nem olyan ez, mint egy F1 motor? Konnyu, baromi nagy
> teljesitmenyu, de 5-6 oranal tovabb nem birja

Azért sokkal több időt bírnak ezek is, csak a hűtés az tényleg elég húzós
ügy ezeknél.

Vannak viszont hosszú üzemidőre tervezett ilyen motorkák, de az azonos
teljesítményű, bár nagyobb méretű aszinkron motorokhoz képest
összemérhetetlenül drágábbak.

A mindenféle búvár-, keringető- meg cirkulációs szivattyúknál az ára
mögött inkább egy konstrukciós dolog rejlik szerintem. Meg kell oldani a
bazi üzembiztonságot, azt, hogy némelyiknek a forgórésze vízben fut,
másnál meg a búvár konstrukciót, amellett egy hűtési módot úgy, hogy mégse
áramoljon be a víz a cikis részekbe...

Szerintem 10ezer alatt lehet marha nagy teljesítményű búvárszivattyúkat is
kapni. Egyet szét is szedtem kíváncsiságból, nagyon érdekesen van
megoldva. Sajna az a jellemző, hogy kis emelőmagasság, max 7-8m, cserébe
iszonyat térfogatáram, pl 13 m3/óra.

Azok a cső alakú szivattyúk viszont, amik akár 60m emelőmagassággal is
rendelkeznek, és még mindig elég mackós térfogatáramot bírnak, hát azok
már jó drágák. És nem azért, mert aszinkron motor van bennük! :-)

Lehet, hogy a legolcsóbb, bár nem a legelegánsabb megoldás, ha 2 db
mondjuk 8m-t tudó búvárszivattyú van sorba kötve, de meg kell nézni, hogy
az, amelyik nem a vízben van, belül megkapja-e a hűtést. Emlékeim szerint
igen.

Ha nem a kútszivattyúról van szó, akkor bocs.