[Epitesz-barkacs] gőzlövettyű

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 26., P, 22:15:28 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> gyermekkoromból felrémlik egy gyertyával hajtott pöfögő
> játékhajó, amiben a becsurgott vizet a gyertya felmelegítette, ott
> gőz termelődött, és a gőz túlnyomása az egyik csövön
> kipöffentett, és ez hajtotta a játékcsónakot

Nekem is volt ilyenem. Szerintem mindkét csövön szívott is, meg pöfögött
is. Szimmetrikusnak tűnt. Szerintem a dinamikája miatt működhetett. Amikor
kipöffent a csőből a víz, annak nagy energiája volt relatíve, szóval jól
meglökte a csónakot. Aztán a víz visszaszívása valszleg nem volt ilyen
dinamikus. Nem beszélve arról, hogy ha a csónak beránt egy adag vizet
(akár dinamikusan is), csak a közös súlypontjuk mozdulatlanságára gondolva
a csónak sebessége nem változik, csak picit a helyzete, viszont amikor a
vizet kipöffenti, akkor a csónak impulzusra tesz szert.