[Epitesz-barkacs] homlokzati dubel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 27., Szo, 15:31:17 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Órákon belül jött a válasz, egy pdf katalógussal és árjegyzékkel.
> Rákérdezve, fé órán belül válaszoltak, hogy a dunaharaszti
> központban kiszolgálnak egy-egy projekthez szükséges mennyiégeket is.
>
> Csatolom a pdf-et.

Ez jó, hogy ilyen gyorsak, és hogy van.
Viszont ytongnál és vályognál elgondolkodtam már korábban is, hogy nem
lenne-e jó ezeket simán hosszú, vékony szögekkel rögzíteni, méghozzá
alakzáró módon egymás közelében két szög lenne mindenütt egymáshoz képest
adott szöget bezárve beütve. (Szögek szögben állva. :-) )

Egyszer már kiszámoltam, mennyire jelentéktelen az így létrejött hőhíd.
Ezek a szögek akár 3mm körüli vastagságúak is lehetnek vagy mondjuk 4, de
mégse 8 meg 10. Vályogban biztos jó, mert oda tutira be lehet ütni még a
drótot is. Nem tudom, ytongba mennyire könnyű vagy nehéz szöget beverni.

Még jobb lenne, ha hosszú, de jó vékony csavarok lennének nem tiplivel,
hanem önmetsző módon magába az ytong anyagába belehajtva. Itt is az lenne
a lényeg, hogy jó vékonynak kéne lennie.

Ezeknél a rögzíőelemeknél, amiket akár itt, akár az eredetileg taglalt
oldalon lehet látni, mintha az lenne a feladatuk, hogy önmagukban viseljék
el a teljes terhet, állják a viharok támadását, mintha a ragasztó ott se
lenne. Tényleg ilyen vacak az eredeti hungarocell ragasztó?

Más:
Múltkor valamit nitroval lemostam, és a kis rongydarabot (frottír zokni
darabja) még nitrósan rádobtam egy hungarocell darabra. (Kint száradjon
meg). Aztán látom, hogy jól odaragadt.

Ki fogom próbálni, hogy vajon a purhab, amit friss állapotában szintén jól
old a nitró, vajon mennyire ragad jobban oda a hungarocellhez, ha előtte a
hungarocellre leheletvékonyan nitrót permetezek. Lehet, hogy onnantól a
purhabot letörve lehoz egy réteg hungarocellt is inkább, mintsem elváljon
a két anyag egymástól?  Amúgy is, ha a felület nem volt poros,
meglehetősen tapad a purhab rá.