[Epitesz-barkacs] sorbakötött elektromágnes?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 27., Szo, 20:01:48 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> szóval a búvár alján a lábszelep marad 14 m mélyen, a kút melletti
> aknában a felszín alatt 1 m -nél lesz berakva egy leeresztőcsap, ami
> nyáron zárva
> télen nyitva, és erre a csapra lesz egy ketyere, amit mágnesesen
> zárok arra az időre,
> amíg megy a szivattyú, és a szivattyú leállása  után ez a barkács
> elektromágnes elejt,
> a ketyere alaphelyzetbe kerül, és kiereszti a felette levő vizet

Aha. De kár, hogy pont fordítottam kell működnie! Habár megoldható, hogy a
zárás akkor történjen, amikor beránt, csak ekkor a rúd felső vége kell,
hogy valami szelepfélét nyomkodjon. És ugye a tömítés (hogy az a szelep
mennyire jól zár), eléggé közömbös, lényeg, hogy ne annyira rosszul
zárjon.

Azért még mielőtt ennek a harangozó szerkezetnek :-) nekiugrasz, gondold
át Auth Gábor javaslatát: csinálhatod leeresztő csappal is, de az lenne a
lényege, hogy igen kis lyukon, szűkületen keresztül tudjon a víz
leszivárogni, ami pont tudja azt, hogy a legvadabb hidegben se fagyjon be
a víz a házba menő csőben. Ehhez csak egy szokványos héjszigetelésre van
szükség. Ha ez a víz mondjuk 10 perc alatt csurog vissza, az alatt tutira
nem fagy be, viszont ekkora ellenálláson át a szivattyú vesztesége
jelentéktelen.

Sőt, még azt is el tudom képzelni, hogy létezik olyan szelep, ami bizonyos
nyomás alatt kienged, fölötte zár. A kompresszorokban szokott ilyen lenni.
Ha megy a kompresszor, akkor a nyomó oldalon a szelep zár, ha megállt,
akkor lefújja onnan a levegőt, így a kompresszornak nem nyomásra kell
ráindítania.

Ha egy ilyen volna berakva, akkor ez úgy működne, hogy ha a szivattyú
elindul, ez a szelep zár, az összes víz felmegy a házba a csövön, amikor
leáll, a nyomás leesik, a szelep nyit, és leereszti a vizet a felette lévő
csőből.

És ez mégse elektromos, és tutira műxik, ha megvan, és jól van belőve.