[Epitesz-barkacs] sorbakötött elektromágnes?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 28., V, 07:33:22 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Kicsit nehéznek látom nyílt rendszer esetén.
> Itt a szivattyú magasságában működés közben annyival lesz csak
> nagyobb a nyomás a statikus állapothoz képest, amennyi a
> csősúrlódás legyőzéséhez kell. Elég nehéz lenne belőni a szelep
> működési nyomását.

Abból indultam ki, hogy ez egy 1kW-os szivattyú, aminek azért tetemes
lehet a térfogatárama. Ha nincs indokolatlanul túlméretezve az elmenő cső
vastagsága, akkor jelentős többlenyomás jöhet létre. De azóta a
mosógépszelepes módit jónak találom a beküldött rajz szerinti
átalakítással.

> Szerintem ilyen szelepet - ha muszály - egy visszacspószelep
> rugójának tunningolásával lehetne előállítani.

Majdnem, csak itt ugye valahogy fordítva kell állnia. Kerestem a neten,
hogy néz ki a kompresszorokban alkalmazott ilyen szelep, de még a nevére
se jöttem rá. Csak működés közben hallom. Pl ha teljesen le van a tartály
eresztve, ezért nincs továbbmenő nyomás, az elején szépen lefúj, nem zár
le. Aztán amikor már létrejött valami kis nyomás, akkor lezár, nem fúj le,
de ahogy megáll a kompresszor, rögtön lefújja a nyomó oldalt. Ha ez
alkatrészként kapható, és tuningolható (állítható), akkor gondoltam, kész
megoldás lenne, ha anyagaiban is jó, nem korrodálódik egyetlen porcikája
sem.