[Epitesz-barkacs] homlokzati dubel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 28., V, 11:21:24 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 2008-tól 10 centinél vastagabbat nem szabad, pedig a tudomány 15-16
> cm-t mond
>
> tehát ez az "építéspolitika" :-( , a tervezőnek meg kuss, mert akkor a
> kamarai tagságot veszik el tőle, anélkül meg nem tervezhet :-(
>
> így lesz a tervezőből "megélhetési tudós" (Magyar Tudomány, 2002/5
> 534. o. Glatz Ferenc az MTA rendes tagja, az Akadémia elnöke) mondta,
> ami
> elhangzott az MTA Közgyűlésen 2001. november 5-én délután
>
> a "megélhetési tudóst" , ami a megélhetési bűnöző, és a megélhetési
> [...]

Hát ez elég szomorú. Persze van kiskapu: először lakhatási, aztán
hőszigetelés. Van is ilyen ismerősöm, aki ezt az utat választja.
Elképesztő. Persze értem én, hogy valami gátat kell szabni a méretnek, de
lehetne értelmesen is. Új épületeknél már biztos nem gond, hogy azzal
együtt van tervezve, a régieknél meg egy maximális, de még épeszű
szigetelést engedni kéne. Pl 20 centi habbal, vagy ha mással jóval
vastagabbat akar valaki, akkor lehet övezetek szerint korlátozni, hogy mi
lehet az anyag. Pl nyilván egy sűrű beépítésű családi házas övezetben,
ahol a házak az utca fronton vannak, nem lehet pl félméteres
szalmaszigetelést engedélyezni.

Na de nem itt és én fogom kitalálni, hogy ezt hogy kell elrendezni. Addig
marad a kibúvó a fenti módon.