[Epitesz-barkacs] homlokzati dubel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Sze. 28., V, 13:17:21 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Engem a "10 centinél vastagabbat nem szabad" érdekelne.

Ja, értem.

http://www.buildinfo.hu/?jogszabalyok_akt

Itt egy építészhölgy hivatkozik az OTÉK 35 § 8-as pontjára, ami szerint a
megengedett max méretnövekedés utólagos hőszigetelésnél 10 cm lehet, de
csak a telek beépíthetőségének a szempontjából érdekes ez, és utólagos
hőszigetelésnél. Új háznál lehet kisebbet építeni, mint a megengedett max,
és úgy koppra hőszigetelni, vagy nagyobbat, és kevésbé hőszigetelni. Ezt
nehezményezi.

http://www.muszakilapok.hu/node/1067

Itt viszont van is egy konkrétum:

"Az utcafronti épületek utólagos hőszigetelésének vastagságát - közvetve -
10 centiméterben maximálja az új szabály. Eszerint a 2002. március 15.
előtt készült épületeknél a közterület legfeljebb 10 centiméterrel
csökkenthető a homlokzat utólagos hőszigetelése, vagy burkolása esetén."

Szóval ez tök másról szól, és érthető, egyúttal jóval nagyvonalúbb az
előbbinél.

Ugyanúgy, mint a magyarorszag.hu-n itt:

http://www.magyarorszag.hu/hirkozpont/hirek/fokusz/epites20080718.html?highlight

Én nem találtam azt a passzust, ami a szabadon és telekhatáron belül álló
épületeknél is korlátozna pl a beépíthetőség alapján. Vagy nincs is,
vagy - mintha olvastam volna a sok szöveg között ilyet - ezt későbbi
rendeletben kívánják szabályozni.

Vagy csak egyszerűen nem találtam meg. :-))