[Epitesz-barkacs] homlokzati dubel

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Sze. 28., V, 17:13:21 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.09.28. 16:07:14 +2h-kor írta:

> Engem az a része érdekel, hogy ha van egy marha rég megkezdett de
> befejezetlen ház, arra mi vonatkozik? Mintha új építésű lenne, vagy mintha
> rég kész lenne?

mivel kb ugyanannyi ideje tart az építkezésed, mint az enyém, tudom hogy mi érdekel...

1) szerzett jogok nem sérülhetnek, a régi építkezésedre a régi jogszabályok vonatkoznak

2) mindaddig nem b..gat (általában) az építési hatóság, amíg valaki fel nem jelent.
 (ha valaki feljelent, akkor sem mondják meg neked, hogy ki jelentett fel , csak azt
veszed észre, hogy "rádszálltak" )

3) mintha a "rég kész lenne", első lépésben felszólítanak, hogy 30 napon
belül kérjed meg a használatbavételit, mert szerintük kész van

4) akkor van kész a mai szabályok szerint, hogy ha 1 szoba, konyha, fürdőszoba
megfelelően használható, azaz nem kell, hogy az eredeti terv szerinti szobaszám meglegyen

5) ha viszont ez a részleges állapotú használatbavételt már a nyakadba varrták,
onnantól kezdve ők diktálják a teljes befejezés határidejét, akár többször is kiszabható
500ezres rendbírsággal is
(azt majd elmondom, hogy ezt a rést ne találják meg rajtad, mert rajtam sem találták meg,
és kénytelenek voltak a határozatukat visszavonni :-) ) szóval nekem egy
jóakarómból adódik a kezdete, azután elmesélem, mit kaptak az orrukra :-)

> Valszleg az oldalt lévő kertméretekkel nincs gond, de az se probléma, hogy
> van egy házméret, ami van a rajzon, és ezzel a - tegyük fel - 15 centi
> szigeteléssel a méretek mindkét irányban (egyszerű alak) 30 centit
> növekszenek?

azt a rendeletszöveget akárhogy csavargatják, a jelenlegi állapotában
az telekközépen levő levő minden (elő- oldal-hátfal sem lehet több 10 centinél)
azaz csak max 20 centivel (10 + 10 centivel) növekedhet, ha egyáltalán
a beépítettségi szint azt megengedi

az oldalhatáron levő falra azért nem vonatkozik a 10 centi, mert a falad az
ereszvonaltól beljebb van,(kb 50 centivel), azaz ott akár 50 centi is lehet,
azaz az ereszvonalig (de nem tovább ) terjeszkedhetsz