[Epitesz-barkacs] OT pazsit vs moha

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Ápr. 2., Cs, 04:45:57 CEST

Pataki István  <pataki.istvan at freemail.hu> 2009.04.01. 21:27:11 +2h-kor írta:

> Sziasztok!
>
> Köszönöm a válaszokat! Közben elmentem egy nagyáruházba, és a
> 10 fajta fűmag között találtam olyat, amit "árnyéktűrő"-nek
> neveztek. Most elszórtam, aztán majd kiderül ... Igazából nem
> az a gondom, hogy nem nő meg a fű, hanem a 3. évre már a
> terület felét átvette a moha.
>
> Üdv
> pi

----------
Amennyiben mohásodik a gyep, és nem tudunk az árnyékolás csökkentésével védekezni ellene, mohásodást csökkentő műtrágyákat is alkalmazhatunk, melyek !!! vasszulfátot !!!  tartalmaznak.

http://www.kertpont.hu/uj/kertpont.php?menu=cikk&CId=257
----------
!!!!!!!!
A gyep mohásodása ellen a COMPO RASENFLORAMID mohafojtó gyeptrágyát javaslom 30 g/m2 mennyiségben használni. ...

www.silvanus.hu/forum.php?fid=2&s=DESC&from=540&lim=10 -
----------
 A mohásodás csökkentése
Díszgyepeknél gyakori bosszúság forrása a mohásodás. A jelenséget kedvezőtlen környezeti feltételek együttese hozza létre: erős árnyékolás, tömörödött talaj, elsavanyodás, túl alacsony nyírásmagasság stb. A mohásodást vasszulfáttal jelentősen csökkenthetjük. Mivel a vasszulfát gyorsan kimosódik, a Scotts Díszpark család Mohásodás csökkentő típusában lassan feltáródó, 8-10 hetes hatástartamot alakítottunk ki. A moha elpusztulása után maradt foltokat a folyamatos táplálás hatására a gyep gyorsan benövi. Érdemes a füvet ritkábban nyírni, hogy a fűszálak megerősödjenek. A mohásodást csökkentő kezelés javasolt dózisa 20-25 g/m2. Egy zsák (10 kg) kb. 500 m2- re elegendő. A gyepet két hét elteltével gereblyézéssel kell megtisztítani az elpusztult mohától. A fűszálak végei feketére színeződhetnek, ez azonban nyíráskor eltűnik.

http://www.gazdabolt.hu/index.php?content=158
-----------
A gyep mohásodása ellen szintén vegyszerekkel védekezhetünk, ezeket sokszor a gyeptrágyával együtt granulátumként forgalmazzák. A mohásodást a túl nedves ...

hetilap.hetek.hu/index.php?cikk=35402
a talaj savasodása esetén:

Nagymértékű mohásodás esetén növelni kell a talaj mésztartalmát Ca ...

www.edenkert.hu/cikkek/diszkert/moha-pazsit-gyep-mutragya/
A gyep mohásodás a rossz talajviszonyok (magas talajviz, savanyú talaj, tömődött, levegőtlen felső talajréteg) okozza. Gyepszellőztetéssel, és a nyesedék ...

demo.aemnet.hu/gazdabolt/index.php?content=2&category=1&topic=572 -