[Epitesz-barkacs] szivattyú kérdés

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Ápr. 2., Cs, 10:55:26 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2009.04.02. 09:22:13 +2h-kor írta:

> Én elbizonytalanodtam ebben az ügyben :-(
>
> Itt olvass utána:
> http://biosolar.hu/forum/168

ott ezt írta a srác:
"Ha összesen 12 liter 14 fokos hálózati vizet melegít fel 40 fokosra, akkor egy
mosáshoz 0,36 KWh vill. energiát használ fel. Ez mai áron, beleszámítva mindent,
(45 Ft/1 KWh) 16,20 Ft/mosás A VÍZMELEGÍTÉSRE."

a felültöltős orosz eurika akkor nyugodott meg, ha forgódob tengelyéig kapott vizet
az viszont 3 vödörnyi, azaz 30 liter volt.

tehát a 30liternyi tapasztalathoz a 12liter kevésnek tűnik.

*********
úgy látom, hogy Téged is érdekel ez a "fűtési idős gond" lehetősége

"Az olcsóbb mosógépek időre fűtenek! Feltételeznek egy állandó vízhőfokot, és egységnyi állandó ideig fűtenek attól függetlenül hogy eléri-e az adott hőfokot vagy sem."
Ha ez igaz, elképesztő. A hetvenes években behozott első ndk-s mosógépekben is volt hőérzékelő.
*********
"MATSUI"  "MWM1000E" lett beszerezve, 49.990 (2 évvel ezelőtt is ilyen volt az
 interm.gtk.gau.hu/mediawiki/index.php/2007:Mosógép4   :-) )

az eladó szerint ez  egy "buta gép" (gondolom a 295ezres meg a 398.500 -ashoz képest biztos)
megnyugtattuk, hogy nekünk pont ilyen kell.