[Epitesz-barkacs] epiteszeti vernyomasmero

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Ápr. 7., K, 18:08:53 CEST

Moczik Gabor  <pm_levlista at progzmaster.hu> 2009.04.07. 16:18:33 +2h-kor írta:

> És mivel fogod pontosan leolvasni a tőled 3-5m magasan lévő csőben a
> szintet, távcsővel, szögkorrekcióval? :-)

nem véletlenül lett a 60-as vérnyomás az emeleti padlószintmél :-)

az alacsony vérnyomásosoknál is ritka a 60 alatti, magas vérnyomásosoknál a 255 feletti sem
egy szerencsés, tehát csak az emeleten lennék,

és 10Hgmm -nyi   kb 13,5cm vízoszlopnak felel meg, mindenféle szöghiba mellett
sem lenne 1Hgmm-nél kisebb kancsalul leolvasva sem :-)

mondjuk egy 140/90 vérnyomásnál     105cm -nél   és   40cm nél lenne, ezt 1m távolságból ülő helyzetben
is simán le lehet olvasni, akár 0,2Hgmm pontossággal

(kórházban egy 24órás vérnyomásmonitor ketyerét figyeltem, friss elemekkel rakták fel,
meg OMH által hitelesnek tartották, és 200/100 - zal kezdődött  és 14 óra múlva 20/10 -et mért  )
közben 30/20 -at is meg 40/25 -öt is, szóval az én szememben az egy nagy sz at r
az OMH pecsétjével együtt is :-(  )