[Epitesz-barkacs] faerkély

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Ápr. 19., V, 20:34:18 CEST

Mágus Bérprogram Demo  írta 19 Apr 2009  19:30 levelében:
> a másik emailben, ahol 3 képet is jelölök, ott kint ferde alátámasztás, és
> a falból kilógó vas húzásra lenne igénybevéve

> a ferde támaszt a fal kibírja, a kilógó vas is húzást kapna, mint ahogy
> beton esetében is
Elvileg nem jó, mert a betonvas rozsdásodhat, ha nincs bevonva
cementtejjel.
Gyakorlatilag én is tudom, hogy ha a beton erkély súlyára méretezett
vasakat mind felhasználod, soha nem fog annyi elrohadni belőle, hogy
a fa erkély leszakadna.
A Schöck Isokorb hőhídmegszakító elemben, a szabadon levő vas
szakaszok koracélból készülnek.

A még bevakolatlan házon nem probléma rögzíteni egy fa erkélyt.
Átmenő csavarokkal egy függőleges gerendát a falra. Tetejére az
erkélylemez, és a ferde kitámasztások visszaterhelnek ezekre a
gerendákra. Színtiszta ácsmunka.
Ha a koszorú betonozása előtt kell megoldani, akkor a készen kapható
horganyzott elemeket kell bebetonozni, és azokhoz kötni a fát.
Legvégső esetben, hogy semmi se bökje át a külső hőszigetelést, a fa
erkélyt egyszerűen lábakra lehet állítani, a ház mellett.

Udv

szepygab
http://www.foszakacs.hu