[Epitesz-barkacs] faerkély

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Ápr. 19., V, 20:20:51 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a másik emailben, ahol 3 képet is jelölök, ott kint ferde
> alátámasztás,
> és a falból kilógó vas húzásra lenne igénybevéve

Az világos. Az nem világos, hogy azon a linken, amit először küldtél, és
ajánlják magukat a faerkélyek megtervezésére, meg talán a kivitelezésére
is, ott nem látom, hogy lennének ilyen ferde támasztó konzolfélék, hanem
csak a dupla gerenda áll ki a falból. Aszondod, hogy ezek befelé is
folytatódnak? Mert akkor persze értem a dolgot, csak ez elég furán nézne
ki. Elsőre pl azért, mert van a födém, és az alá kéne a gerendának
nyúlnia, átmennie a falon, és alulról feltámaszkodni a födémre. Na most,
ha ez egy másik lakás, nem az, amelyikben az erkélyt használják, akkor
elég nehezen indokolható a megoldás.

A másik probléma, ha ez olyan helyen valósulna meg, ahol a födémgerendák
végei az erkélynél vannak, és az erkély alatt egy nagy pl teraszajtó van,
emiatt ott helyből egy betonáthidalónak muszáj lennie, amire
feltámaszkodnak a gerendák. Ekkor nincs mód rá, hogy itt a födém alsó
síkja alatt át legyen törve a fal, mert ott van az áthidaló ugye, ami nem
szakítható meg.

Arra gondoltam, hogy az illetőknek van valami más trükkjük a konzolok
falhozrögzítésére, csak nem árulták el. :)

Amúgy a fa erkély- és födémszerkezeteknek csak az a nagy baja, hogy bármi
mozgás van rajtuk, erősen kopognak. Az meg talán mégse járható, hogy a
faerkély járófelülete fel van betonozva, és járólapozva... :)

Vagy igen? Mert amúgy tényleg megtetszett az ötlet. Hasonlót lehetne
bejárat előtti szerkezeteknél is alkalmazni, ahol a bejárati ajtó nem a
külső járószinten van, hanem jóval följebb. Régen terveztem is hasonlót,
rönkfákból, csak aztán erről is letettem, mint sokminden másról. Most
ezzel a témával újraéledt a gondolatsor.