[Epitesz-barkacs] faerkély

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Ápr. 20., H, 15:59:48 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.04.19. 20:20:51 +2h-kor írta:

> Az világos. Az nem világos, hogy azon a linken, amit először küldtél, és
> ajánlják magukat a faerkélyek megtervezésére, meg talán a kivitelezésére
> is, ott nem látom, hogy lennének ilyen ferde támasztó konzolfélék, hanem
> csak a dupla gerenda áll ki a falból. Aszondod, hogy ezek befelé is
> folytatódnak? Mert akkor persze értem a dolgot, csak ez elég furán nézne

szóval ez egy statikus tervező, ötletadónak szánta, mert ő lenne
a kivitelező, részleteket ezért nem mond :-)

> ki. Elsőre pl azért, mert van a födém, és az alá kéne a gerendának

neki nem tömör, hanem üreges gerendája van,(saját leírása alapján,
amit ő tervez) külsőre kb. 40 centis vastagságnak saccolom

tehát a kilógó vashuzal lenne a "húzott felsőrész", és kb 35 centivel lejjebb
a vasbeton koszorúra támaszkodva a "nyomott oldal" kerülne,
a nyomott fagerenda meg jó dolog, át sem kellene törni a falat :-)

> nyúlnia, átmennie a falon, és alulról feltámaszkodni a födémre. Na most,
> ha ez egy másik lakás, nem az, amelyikben az erkélyt használják, akkor
> elég nehezen indokolható a megoldás.

> Arra gondoltam, hogy az illetőknek van valami más trükkjük a konzolok
> falhozrögzítésére, csak nem árulták el. :)

> Amúgy a fa erkély- és födémszerkezeteknek csak az a nagy baja, hogy bármi
> mozgás van rajtuk, erősen kopognak. Az meg talán mégse járható, hogy a
> faerkély járófelülete fel van betonozva, és járólapozva... :)

> Vagy igen? Mert amúgy tényleg megtetszett az ötlet. Hasonlót lehetne

a 150 éves csaposgerenda födémen van 10 centi salakréteg,
(amiben a csatornacsövek is elmentek)  annak a tetején
meg kőlapok vagy márványlapok is vannak  :-)