[Epitesz-barkacs] pvc ragaszto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Ápr. 22., Sze, 13:58:10 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> tófóliáról (utólag tudtam meg, hogy az fekete) medencefólia
> (szóval az a kék fólia) ragasztása téma felé fordultam,
> és a PVC (mint medencefólia állítólagos anyaga) szóról nekem
> a 30 évvel ezelőtti vinilfix szó (mint PVC ragasztó) ugrott be...

Asszem én leginkább erre reagáltam a rugalmasnak maradó pvc ragaccsal.

Persze a natúr oldószer se rossz, csak annál nem könnyű néha megoldani,
hogy a felületek tutira összetapadjanak a szükséges területen, és ha ferde
vagy függőleges a felület, le is folyik.

A gélt, amit írtam, kipróbáltam a pvc anyagú sátoron elsőre. Van lelógó
rész a tetejéről, amit fel-fellebbent a szél. Néhány helyen az imént
megragasztottam, és tök jó, könnyű vele dolgozni. Odakenem a tiszta
felületek egyikére, rányomom a másik részt, picit mozgatom is, hogy
szétkenődjön, aztán ott tartom picit, és már meg is van.

A direkt oldószeres megoldást viszont sokszor alkalmaztam pvc-cső
ragasztásra: a két felületet az oldószerrel letöröltem, hogy tutira
szennyezésmentes legyen. Száradás után az egyik csővéget felmelegítettem
puhára, a másikat meg ezután gyorsan lucskosra kentem az oldószerbe
mártott rongydarabbal, és azonnal rátoltam a meleg véget. Az oldószertől
még csúszott is. Megtartva a pozíciójában pár másodpercig, már meg is
voltam. Ha elrontottam, nem lehetett többnyire szétkapni már, csak
levágni.