[Epitesz-barkacs] A kicsapódó kondenzátum savas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Ápr. 26., V, 11:39:57 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> a kondenzációs kazánból a kicsapódó kondenzátum savas,
> ezzel a meszes, lúgos locsolóvizet lehetne vegyítve megfelelően
> felhasználni

Ez csak úgy, távolról érdekel, vagy magad is locsolnál a klóros, meszes,
sok oldott gázt tartalmazó csapvízzel? Nem értem, miért, amikor ott a
kutad.

Még a háziasszonyok is, amikor a kis cserepes növénykéiket locsolják,
kiteszik állni a vizet egy időre, hogy legalább az oldott gázok távozzanak
részben. (Persze ezt nem tudják többnyire, csak az "így szokás" alapján
teszik.
Az olyan víz, ami sok oldott gázt tartalmaz, bejut a növénybe, és ha ott
távozik a gáz, buborékokat képez akármilyen kicsiket is, az nagyon árthat
a növénynek.

Ehhez képest a mész-sók... szerintem jelentéktelenek.
A klór is az oldott gázok közé tartozik, bár nem tudom, neme-é valami más,
vegyileg kötöttebb formát vesz-e fel. Mindenesetre, ha jól megszívjuk egy
üvegpalackban a vizet egy vákuumszivattyúval, meghökkentő mennyiségű gáz
távozik intenzív pezsgéssel.

Talajvízzel, esővízzel még nem próbáltam, abban is biztos van oldott gáz,
de nem nyomás alatt, tehát valszleg a növényben nem akar kiválni. Azzal
van a baj, amelyikben nyomás alatt alakult ki egy egyensúlyi állapot. Ha
ezt kilocsoljuk, akkor ebből a gyorsan felszívódó részből szerintem lesz
gázkiválás légköri nyomáson a növényben is.