[Epitesz-barkacs] A kicsapódó kondenzátum savas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Ápr. 26., V, 16:59:37 CEST

Pataki István wrote:

> Szerintem meg a nyomáscsökkenés miatt a víz egyszerűen
> felforr.

Odaírtam, hogy az később, utána következik. Tök máshogy kinéző jelenség. A
pezsgés az egy apróbuborékos jelenség, a forrás meg szép nagy buborékokkal
zajlik, ahogy a fazékban is. Valamint a forrás nem marad abba, csak
azután, ha lejjebb ment a víz hőmérséklete, aminél már a vákuumszivattyú
nem tud elég alacsony nyomást. A pezsgés meg nekilódul, és úgy marad abba,
mintha elvágták volna. Hát persze, mert kifogy a gáz.