[Epitesz-barkacs] háztartási vízlágyítás?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Ápr. 27., H, 16:01:03 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2009.04.27. 13:54:13 +2h-kor írta:

> protfilt.hu

nekem a
Mennyiségvezérelt (V): A készülék vezérlőfejében egy áramlásmérő méri az átfolyt víz mennyiségét, ezáltal automatikusan elvégzi a regenerálást, amikor szükségesnek érzi.
tetszene jobban,

a számítási példában a képlet alapján úgy néz ki, hogy "nulla nk"-ra törekszik !!!

-----
mi lenne a  feladatunk?

"A vízcsapból folyó vizet tisztítsd meg a szennyező anyagoktól, lágyítsd 5 nk° alá, majd a kellemetlen ízeket, szagokat és mikroorganizmusokat távolítsd el belőle".

* Ezzel szemben az ún. lágy vizekben (3-5 nk°) kevés az oldott karbonát, így nincs minek lerakódnia, nem jelentkezik az edényeken a "vízkő", kellemes bennük tisztálkodni.

A kémiai úton történő vízlágyítás lényege az, hogy a vizeink keménységét okozó kalcium- és magnéziumsókat, illetve azoknak a vízben oldott ionjait, nátriumsó (konyhasó) ionokra cseréljük ki. Ezzel a módszerrel a vizet 0,1 nk° érték alá lágyíthatjuk.

más táblázatok 7nk -ban határozzák meg a lágy víz fogalmát
??????????
miért lenne kötelező 4,5 - 5 - 7 nk helyett 0,1nk-s vizet előállítanom?

mert ugye a Mg - hiány kifejezetten idegélettani problémákat tud okozni,
tehát más módon többet kell bevinnem belőle
-----

ha 10nk -os a csapvíz, akkor  csak delta 5-re kellene méretezni, és bekeverni

1 liter nullás + 1 liter 10nk  ->  akkor 2 liter 5nk -s ivóvizem lenne, de mintha ezeket a
mennyiségvezérelt  (más cégek ketyeréi sem) sem tudja :-(

na még ez is egy kérdés:

2. A hagyományos lágyítókkal összehasonlítva az EcoWater lágyítóknak nagyon alacsony sófogyasztása van:
    * Sófogyasztás: 47 %-kal kevesebb
17° dH keménység? vízre számolva EcoWater: 520 gramm só/1 m3 termelt víz, hagyományos lágyítóknál 980 gramm só/1 m3 termelt víz

  5. Extra regenerálás
Amennyiben a készülék nincs használva, vagy csak nagyon kevés víz fogy, a készülék beprogramozható egy 7 naponkénti extra regenerálásra - ez jó állapotban tartja a gyantát.

a többi ketyere ennyire rossz, vagy ezek