[Epitesz-barkacs] Szilikát/tégla

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Ápr. 29., Sze, 20:48:12 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> "Hazánkban a szénsalakok alkalmazása jelenthet kisebb gondot. Régóta
> ismert, hogy egyes itthon bányászott szenek radioaktivitása
> (elsősorban 226Ra koncentrációja) jelentősen meghaladja a
> világátlagot. Az ezek elégetése során keletkező salakban a radioaktív

Minap volt szó vmelyik tv-műsorban erről és a méréséről. Bárhova kimennek
megrendelésre, árakat nem mondtak. A mérés nem úgy történik, ahogy én
sejtettem, hogy valami gm számláló vagy ilyesmi lesz náluk, hanem egy
jóval bonyolultabb eljárással a radonkoncentrációt tudják megmérni. Ez meg
gondolom attól is függ, hogy épp mennyire van átszellőztetve az adott
helyiség, főleg pince.