[Epitesz-barkacs] idozitett kenyersutes

gyapo gyapo at freemail.hu
2009. Ápr. 30., Cs, 23:23:43 CEST

>Ha tudod mikor fejezte be az utolsó dagasztást, kiveszed a tésztát,
>kihúzod a lapátot, majd visszadobod a tésztát és szépen megsütöd.

Annal is inkabb, mert erdemes atgyurni kezzel,
sokkal jobb lesz a kenyer. Valami olyat olvastam,
hogy a keles idovel lelassul, mert az eleszto a
kornyezeteben megeszi a cukrot, es ilyenkor at
kell gyurni, hogy friss kajahoz jusson. A
szemelyes tapasztalatom meg az, hogy nem a
nagyobb merteku keles a lenyeg, hanem az
egyenletes. Ha nem gyurom at, akkor a kenyer alja
surubb lesz, a teteje meg tul lyukacsos. Ha
atgyurom, akkor egyenletesen lyukacsos, ruganyos
es lagy lesz a kenyer. Szoval a sutes megkezdese
elott 25-30 perccel at kell gyurni 2 percig, es
kozben ki lehet kapni a lapatokat is.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu