[Epitesz-barkacs] csoellenallas es szivattyu

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 1., Szo, 13:23:05 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> biztosan pongyolán van megfogalmazva, de pl. egy klímában is a
> kapilláris cső
> hossza határozza meg a fojtás mértékét

Ez igaz, meg minden csőnek van áramlási ellenállása, de ezt nem lehet
direkt nyomómagassággá vagy mivé konvertálni. Azért nem, mert függ a
térfogatáramtól. egy fél collos cső túlsó végén a nyomás ugyanakkora, mint
az innenső végén, ha nincs áramlás. Csak ezért berzenkedtem. A nyomásesés
feszültségesés jellegű dolog, tehát vill. témában U=R*i, és ezt nem lehet
simán U-val jellemezni az i-től függetlenül.